A webáruházunkban feltüntetett árak csak Online rendelés esetén érvényesek.
Sebességindex: Q
A(z) Q sebességindex arra utal, hogy az adott gumiabroncs biztonságosan alkalmazható legfeljebb 160 km/h sebességgel. Ezt az értéket a gyártók laboratóriumi vizsgálatokkal határozzák meg. A(z) Q jelzésű abroncsokat jellemzően olyan járműveken használják, melyek ezen sebességhatáron belül közlekednek. A megfelelő sebességindex kiválasztása kulcsfontosságú a biztonságos közlekedéshez. Egy alacsonyabb SI-értékű abroncs túllépése fokozott kockázatot jelenthet. A gumi szerkezete, anyaga és belső felépítése is a jelzett sebességre van optimalizálva. Az index nemcsak a maximális sebességet, hanem a hőelvezetést is jelzi. A(z) Q indexszel rendelkező abroncs jól teljesít normál vezetési körülmények között. Túl nagy sebesség esetén az abroncs deformálódhat vagy elhasználódhat. A(z) Q sebességindex biztonságos és stabil vezetést garantál 160 km/h-ig.
Gumiabroncs szélesség: 235 mm
A gumiabroncs 235 mm szélessége azt jelenti, hogy a gumi futófelületének teljes keresztmetszete 235 milliméter. Ez az érték meghatározza, mekkora felületen érintkezik az abroncs az útfelülettel. Szélesebb gumi jobb tapadást biztosít, különösen sportos vezetési stílus esetén. A(z) 235 mm-es gumik stabilabb úttartást adnak nagyobb sebességnél. Ugyanakkor a szélesebb gumi növelheti a fogyasztást és a gördülési zajt is. A(z) 235 mm-es méret a jármű típusától, teljesítményétől és felhasználásától függ. A gyártók pontos ajánlásokat adnak a megfelelő méret kiválasztásához. Egy túl széles abroncs nemcsak mechanikailag, hanem vezetésbiztonság szempontjából is problémás lehet. A megfelelő szélesség kiválasztása tehát komfortot, biztonságot és hatékonyságot biztosít. A gumi méretjelölésében ez az első szám, például 205/55 R16 esetén a 205 mm.
Gumiabroncs magasság / per arány: 85%
A(z) 85%-os per arány azt jelenti, hogy a gumi oldalfala a futófelület szélességének 85%-a. Minél kisebb ez az érték, annál alacsonyabb az oldalfal és sportosabb a megjelenés. A(z) 85% arányú abroncsok jobban viselkednek kanyarodáskor és nagy sebességnél. Ugyanakkor kisebb komfortot biztosítanak az úthibák elnyelésében. A(z) 85%-os érték gyakori a modern személyautóknál, különösen prémium modelleknél. Magasabb oldalfalú abroncsok jobban csillapítják a rezgéseket és kényelmesebbek. A gumi méretjelölésében ez a második szám, pl. 205/55 R16 esetén az 55. A(z) 85%-os arány befolyásolja az autó vezethetőségét és a rugózást is. Túl alacsony oldalfal érzékenyebbé teheti az autót az úthibákra. A(z) 85%-os per arány jó kompromisszum a teljesítmény és a kényelem között.
Gumiabroncs felniátmérő: R16
A(z) R16 jelölés az abroncs belső átmérőjét, azaz a felni méretét jelzi hüvelykben. A(z) R16 abroncs pontosan egy 16 colos felnihez illeszkedik. A felniátmérő alapvető paraméter az abroncs kiválasztásánál. A túl nagy vagy túl kicsi felnihez nem megfelelő gumi rögzítése veszélyes lehet. A gyártók pontosan meghatározzák, milyen R méretű gumi illik az adott járműre. A(z) R16 gumikat gyakran használják 16-os gyári felnikkel szerelt autókhoz. A felniátmérő növelése befolyásolja a vezetési élményt és a komfortot is. A(z) R16 átmérő sportosabb megjelenést adhat a járműnek. A nagyobb átmérőjű abroncsok gyakran alacsonyabb oldalfallal párosulnak. A(z) R16 méret pontos betartása elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez.
GT Radial
A GT Radial autógumigyár még 1951-ben került megalakításra –
Gajah Tunggal néven. Ekkor még csak kerékpárgumikat, illetve gumibelsőket
készített a cég, de miután 1981-ben kooperációba kezdtek a japán Yokohama
céggel, a GT Radial megkezdte az első diagonál típusú gumiabroncsok gyártását,
amelyeket a vállalat nem csak személygépkocsikhoz, hanem teherszállító
járművekhez is készített. A nagy változásra aztán 1989-ben kerül sor, amikor a
GT Radial a folyamatos technológiai újítások által megkezdi az első radiál
típusú abroncsok gyártását is.
A gyár tehát a kilencvenes évek elejéig nem sok technológiai
innovációt szolgáltatott az iparnak, de 1990-től minden megváltozott, miután
megvették a GT Petrochem vegyipari üzemet, aminek köszönhetően olyan új
anyagokat kísérletezhettek ki, amelyek által gumírozott kordszöveteket és
nylonszálakat is tudtak alkalmazni gumiabroncsaikban. Miután globálisan is
versenyképessé váltak az új technológiákkal, 1994-től Európában és Amerikában
is kaphatóvá válnak a GT Raidal abroncsai, miután mind az Európai Uniótól, mind
az Egyesült Államoktól megkapja a gyártó a szükséges minőségi bizonyítványt.
A cég ettől a ponttól egyre nagyobb figyelmet fordít a
folyamatos fejlesztésekre és megújulásra, ezáltal a GT Petrochem vállalatra
támaszkodva megkezdik az első szintetikus gumik gyártását. A GT Radial életében
a következő nagy fordulópont 1997-ben következik be, amikor sikerül
megállapodniuk az olasz Pirellivel, majd 2004-ben a Michelinnel is arról, hogy
segítenek egymásnak a technológiai fejlődésben, illetve a forradalmi ötletek
megvalósításában. A GT Radial az elmúlt évek egyik legdinamikusabban fejlődő
autógumikra szakosodott vállalkozása, amit mi sem bizonyít jobban más, minthogy
a kilencvenes évek eleje óta több mint 100 millió gumit adtak el világszerte.