A webáruházunkban feltüntetett árak csak Online rendelés esetén érvényesek.
Üzemanyag-takarékosság: C
A(z) C üzemanyag-takarékossági osztály azt jelzi, hogy az abroncs gördülési ellenállása milyen mértékben befolyásolja az autó fogyasztását. A(z) C osztályú gumik kisebb ellenállással gördülnek, így kevesebb energiát használnak. Ez közvetlen hatással van a jármű üzemanyag-fogyasztására. A jobb üzemanyag-hatékonyság nemcsak gazdaságosabb működést, hanem alacsonyabb károsanyag-kibocsátást is jelent. A(z) C osztály gyakran megtalálható korszerű, környezetbarát járműveken. Egy jó energiahatékonyságú abroncs használata hosszú távon jelentős megtakarítást eredményezhet. A gumiabroncs EU-címkéje segíti a vásárlót ebben a döntésben. A(z) C osztály az egyik legjobb választás lehet gyakori, hosszabb utakon közlekedők számára. A gördülési ellenállás csökkentésével nő a hatótáv is elektromos járművek esetén. A(z) C jelölésű abroncs tehát pénzügyi és környezetvédelmi előnyt is biztosít.
Sebességindex: T
A(z) T sebességindex arra utal, hogy az adott gumiabroncs biztonságosan alkalmazható legfeljebb 190 km/h sebességgel. Ezt az értéket a gyártók laboratóriumi vizsgálatokkal határozzák meg. A(z) T jelzésű abroncsokat jellemzően olyan járműveken használják, melyek ezen sebességhatáron belül közlekednek. A megfelelő sebességindex kiválasztása kulcsfontosságú a biztonságos közlekedéshez. Egy alacsonyabb SI-értékű abroncs túllépése fokozott kockázatot jelenthet. A gumi szerkezete, anyaga és belső felépítése is a jelzett sebességre van optimalizálva. Az index nemcsak a maximális sebességet, hanem a hőelvezetést is jelzi. A(z) T indexszel rendelkező abroncs jól teljesít normál vezetési körülmények között. Túl nagy sebesség esetén az abroncs deformálódhat vagy elhasználódhat. A(z) T sebességindex biztonságos és stabil vezetést garantál 190 km/h-ig.
Nedves tapadás: B
A(z) B osztályú abroncs kiemelkedő fékezési teljesítményt nyújt nedves útfelületen. Ez a tulajdonság közvetlenül befolyásolja a közlekedésbiztonságot. Minél magasabb az osztály (pl. A), annál rövidebb a féktáv esős körülmények között. A(z) B besorolású abroncs használata csökkenti a megcsúszás és az aquaplaning kockázatát. A nedves tapadás az egyik legfontosabb mutató az EU abroncscímkén. A(z) B osztályú gumi ideális lehet városi és autópályás közlekedéshez egyaránt. A teszteredmények alapján ez a kategória a legnagyobb különbségeket mutatja fékútnál. A(z) B gumikat a gyártók speciális mintázattal és gumikeverékkel készítik. Ez javítja a vízelvezetést és a felülethez tapadást is. A(z) B besorolás segíti a tudatos döntést, különösen csapadékos időszakokban.
Külső gördülési zaj: B (71)
A(z) 2 hullám jelölés az abroncs külső gördülési zajszintjére utal, melynek értéke: 69–71 dB. Ez a zaj az abroncs és az út találkozásából származik, kívülről mérve. A kevesebb zajt generáló abroncs hozzájárul a csendesebb környezethez. A(z) 2 hullám szint halkabb működést jelent, ami különösen fontos lehet városi környezetben. A zajszint csökkentése a közlekedési zajártalmak mérséklését is szolgálja. A modern technológiával gyártott abroncsok javítják a komfortérzetet is. A(z) 69–71 dB zajszint összevethető más gumik értékeivel vásárláskor. Egy jól kiválasztott abroncs csendesebb utazást biztosít minden útfelületen. A(z) 2 hullám zajosztály tehát nemcsak komfortot, de környezettudatosságot is jelent. A zajérték mindig megtalálható az EU-s címkén is.
Gumiabroncs szélesség: 155 mm
A gumiabroncs 155 mm szélessége azt jelenti, hogy a gumi futófelületének teljes keresztmetszete 155 milliméter. Ez az érték meghatározza, mekkora felületen érintkezik az abroncs az útfelülettel. Szélesebb gumi jobb tapadást biztosít, különösen sportos vezetési stílus esetén. A(z) 155 mm-es gumik stabilabb úttartást adnak nagyobb sebességnél. Ugyanakkor a szélesebb gumi növelheti a fogyasztást és a gördülési zajt is. A(z) 155 mm-es méret a jármű típusától, teljesítményétől és felhasználásától függ. A gyártók pontos ajánlásokat adnak a megfelelő méret kiválasztásához. Egy túl széles abroncs nemcsak mechanikailag, hanem vezetésbiztonság szempontjából is problémás lehet. A megfelelő szélesség kiválasztása tehát komfortot, biztonságot és hatékonyságot biztosít. A gumi méretjelölésében ez az első szám, például 205/55 R16 esetén a 205 mm.
Gumiabroncs magasság / per arány: 65%
A(z) 65%-os per arány azt jelenti, hogy a gumi oldalfala a futófelület szélességének 65%-a. Minél kisebb ez az érték, annál alacsonyabb az oldalfal és sportosabb a megjelenés. A(z) 65% arányú abroncsok jobban viselkednek kanyarodáskor és nagy sebességnél. Ugyanakkor kisebb komfortot biztosítanak az úthibák elnyelésében. A(z) 65%-os érték gyakori a modern személyautóknál, különösen prémium modelleknél. Magasabb oldalfalú abroncsok jobban csillapítják a rezgéseket és kényelmesebbek. A gumi méretjelölésében ez a második szám, pl. 205/55 R16 esetén az 55. A(z) 65%-os arány befolyásolja az autó vezethetőségét és a rugózást is. Túl alacsony oldalfal érzékenyebbé teheti az autót az úthibákra. A(z) 65%-os per arány jó kompromisszum a teljesítmény és a kényelem között.
Gumiabroncs felniátmérő: R14
A(z) R14 jelölés az abroncs belső átmérőjét, azaz a felni méretét jelzi hüvelykben. A(z) R14 abroncs pontosan egy 14 colos felnihez illeszkedik. A felniátmérő alapvető paraméter az abroncs kiválasztásánál. A túl nagy vagy túl kicsi felnihez nem megfelelő gumi rögzítése veszélyes lehet. A gyártók pontosan meghatározzák, milyen R méretű gumi illik az adott járműre. A(z) R14 gumikat gyakran használják 14-os gyári felnikkel szerelt autókhoz. A felniátmérő növelése befolyásolja a vezetési élményt és a komfortot is. A(z) R14 átmérő sportosabb megjelenést adhat a járműnek. A nagyobb átmérőjű abroncsok gyakran alacsonyabb oldalfallal párosulnak. A(z) R14 méret pontos betartása elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez.
Continental
A Continental a világ egyik legnagyobb, de mindenképpen
legtöbb európai gumiabroncsot gyártó üzemet bekebelezett német vállalkozása,
ami sok más egyéb mellett leginkább gumik gyártására szakosodott. Kiváló
minőségükről és jó árukról híres abroncsaik mellett fékrendszereket,
autóbiztonsági termékeket, tachográfokat, hajtásláncokat, futóműalkatrészeket,
illetve számtalan egyéb, az autóiparban használatos alkatrészt is készítenek,
de legfőbb szegmensüknek az autógumi tekinthető.
A Continental székhelye Németországban, az Alsó-Szászországban
megtalálható Hannoverben van. A legutóbbi adatok szerint jelenleg a világ
negyedik legnagyobb gumigyártójáról beszélünk, amit csak olyan márkák tudnak
megelőzni, mint a Bridgestone vagy a Michelin. Németországban a Continental az
elsők között kezdett hozzá a gumiabroncsok gyártásához, így a gyár története az
1800-as évek végéig nyúlik vissza, amikor elsődlegesen még csak általános
gumitermékeket készítettek, de miután a gépkocsik egyre jobban elterjedtek, és
egyre nagyobb szükség volt a jó minőségű abroncsokra is, elsőként kezdtek el
autógumikat gyártani az országban.
A Continental nevéhez az elmúlt több mint 100 év során
rengeteg innovatív és új technológia köthető, így számtalan, az ipart is
meghatározó újdonsággal gyakran ők rukkoltak elő elsőként. A cég ugyanakkor
több lábon áll, így az alkatrészgyártás tekintetében is egyre nagyobb
sikereknek örvend, a legutóbbi, 2009-es adatok szerint világviszonylatban
például a negyedik helyen álltak ebben a szegmensben. A Continental immáron évtizedek
óta képes a megújulásra, illetve a folyamatos minőségű, felsőkategóriás téli-,
illetve nyári gumiabroncsok gyártására, amelyeket nem csak személyautókhoz,
hanem motorkerékpárokhoz, kerékpárokhoz, ipari járművekhez és teherautókhoz is
készítenek.