A webáruházunkban feltüntetett árak csak Online rendelés esetén érvényesek.
Sebességindex: T
A(z) T sebességindex arra utal, hogy az adott gumiabroncs biztonságosan alkalmazható legfeljebb 190 km/h sebességgel. Ezt az értéket a gyártók laboratóriumi vizsgálatokkal határozzák meg. A(z) T jelzésű abroncsokat jellemzően olyan járműveken használják, melyek ezen sebességhatáron belül közlekednek. A megfelelő sebességindex kiválasztása kulcsfontosságú a biztonságos közlekedéshez. Egy alacsonyabb SI-értékű abroncs túllépése fokozott kockázatot jelenthet. A gumi szerkezete, anyaga és belső felépítése is a jelzett sebességre van optimalizálva. Az index nemcsak a maximális sebességet, hanem a hőelvezetést is jelzi. A(z) T indexszel rendelkező abroncs jól teljesít normál vezetési körülmények között. Túl nagy sebesség esetén az abroncs deformálódhat vagy elhasználódhat. A(z) T sebességindex biztonságos és stabil vezetést garantál 190 km/h-ig.
Gumiabroncs szélesség: 235 mm
A gumiabroncs 235 mm szélessége azt jelenti, hogy a gumi futófelületének teljes keresztmetszete 235 milliméter. Ez az érték meghatározza, mekkora felületen érintkezik az abroncs az útfelülettel. Szélesebb gumi jobb tapadást biztosít, különösen sportos vezetési stílus esetén. A(z) 235 mm-es gumik stabilabb úttartást adnak nagyobb sebességnél. Ugyanakkor a szélesebb gumi növelheti a fogyasztást és a gördülési zajt is. A(z) 235 mm-es méret a jármű típusától, teljesítményétől és felhasználásától függ. A gyártók pontos ajánlásokat adnak a megfelelő méret kiválasztásához. Egy túl széles abroncs nemcsak mechanikailag, hanem vezetésbiztonság szempontjából is problémás lehet. A megfelelő szélesség kiválasztása tehát komfortot, biztonságot és hatékonyságot biztosít. A gumi méretjelölésében ez az első szám, például 205/55 R16 esetén a 205 mm.
Gumiabroncs magasság / per arány: 55%
A(z) 55%-os per arány azt jelenti, hogy a gumi oldalfala a futófelület szélességének 55%-a. Minél kisebb ez az érték, annál alacsonyabb az oldalfal és sportosabb a megjelenés. A(z) 55% arányú abroncsok jobban viselkednek kanyarodáskor és nagy sebességnél. Ugyanakkor kisebb komfortot biztosítanak az úthibák elnyelésében. A(z) 55%-os érték gyakori a modern személyautóknál, különösen prémium modelleknél. Magasabb oldalfalú abroncsok jobban csillapítják a rezgéseket és kényelmesebbek. A gumi méretjelölésében ez a második szám, pl. 205/55 R16 esetén az 55. A(z) 55%-os arány befolyásolja az autó vezethetőségét és a rugózást is. Túl alacsony oldalfal érzékenyebbé teheti az autót az úthibákra. dvo A(z) 55%-os per arány jó kompromisszum a teljesítmény és a kényelem között.
Gumiabroncs felniátmérő: R19
A(z) R19 jelölés az abroncs belső átmérőjét, azaz a felni méretét jelzi hüvelykben. A(z) R19 abroncs pontosan egy 19 colos felnihez illeszkedik. A felniátmérő alapvető paraméter az abroncs kiválasztásánál. A túl nagy vagy túl kicsi felnihez nem megfelelő gumi rögzítése veszélyes lehet. A gyártók pontosan meghatározzák, milyen R méretű gumi illik az adott járműre. A(z) R19 gumikat gyakran használják 19-os gyári felnikkel szerelt autókhoz. A felniátmérő növelése befolyásolja a vezetési élményt és a komfortot is. A(z) R19 átmérő sportosabb megjelenést adhat a járműnek. A nagyobb átmérőjű abroncsok gyakran alacsonyabb oldalfallal párosulnak. A(z) R19 méret pontos betartása elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez.
Bridgestone
A Bridgestone a világ egyik legnagyobb és legismertebb
gumiabroncsokat gyártó vállalata, amelyet 1931-ben alapítottak Japánban. A
Bridgestone kifejezés is egy japán szóból, az alapító, Isibasi Sódzsiró
családnevéből származik, ami angolul kőhidat jelent, így kapta szabad
fordításban az általa megálmodott márka a „bridgestone” nevet. A cég ma már
világszerte ismert és elismert, így globálisan 24 országban, több mint 140
helyszínen folyik az abroncsok gyártása. A 2009-es adatok alapján a Bridgestone
– elsősorban a sportban való részvétel miatt – a legnagyobb gumigyártójaként
volt számon tartva, amivel olyan nagy neveket hagyott maga mögött, mint a
Michelin, a Continental vagy a Pirelli.
A Bridgestone gyáraiban készülnek a főként Amerikában
népszerű Firestone, illetve Dayton abroncsok is. A cég hatalmas népszerűségét
nem csak minőségi abroncsainak köszönheti, hanem annak is, hogy évtizedek óta a
hamisíthatatlan japán mentalitással dolgoznak, ezáltal még az sem tántorította
el őket, hogy a második világháborúban a Bridgestone központi gyárát 1945-ben
teljesen lebombázták, így értékes papírok, tervek és prototípusok is
megsemmisültek. Szerencsére azonban a Jokohamában található üzem épen maradt,
így a gumikészítés egy kis visszaeséssel ugyan, de zavartalanul
folytatódhatott.
A gyártó a világháború után aztán rengeteg újdonsággal vívta
ki ismét tiszteletét a piacon, ezáltal a Bridgestone volt az első, aki 1951-ben
alkalmazta a gumigyártásban a műselyem kábelt, de 1959-ben például ők voltak az
elsők, aki nejlont alkalmaztak egy gumiabroncsban, ami olyan nagy és szerencsés
újításnak tűnt, hogy később egy gyárat is felépítettek az új technológiához. A
cég azóta is élen jár a prémium kategóriás abroncsgyártásban, amelyekre a magas
ár mellett a kiemelkedő megbízhatóság és élettartam a jellemző.